Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах. ғ 29, Київ, 2014
Олена ЦОКОЛ
У статті розглянуто жанрові модифікації в українській драматургії
1990-х років, особливу увагу зосереджено на описі сюжетної структури
текстів комедії, фарсу та сатиричної драми. Окреслено кілька тенденцій,
які характеризуються жанровим конгломератом.
“Зумій за хвіст спіймати бісенятко”. Театр на Подолі. Грали – Лариса Трояновська та Сергій Бойко.
…Існують й виразні сучасні побутові комедії, які презентують підприємницьку
чи іншу професійну верству: «Платні послуги» Ярослава Верещака,
п‘єси Тетяни Іващенко, Олександра Ірванця, Ігоря Бондаря-
Терещенка. Немало написаних текстів у жанрі фарс: п‘єси
Ярослава Верещака, Тетяни Іващенко, Ірени Коваль, Неди
Нежданої . Тетяна Іващенко також звертається ще й до
жанру трилер у п‘єсі «Вільний стрілок» (1997). У драмі
підіймається проблема колишніх афганців, які повертаються до
буденного життя, питання працевлаштування, наркоманії та
самогубства. Варто наголосити, що драматург експериментує й в
жанрі водевіль «Зумій за хвіст спіймати бісенятко» (1996). Під
звичайною анекдотичною історією кохання про знатного чоловіка
та просту дівчину зі щасливим фіналом, можна розгледіти глибокі
соціальні проблеми…