Перший український театр для дітей та юнацтва показав виставу за п’єсою Тетяни Іващенко — «Таїна буття» (режисер — Володимир Борисюк). «Вистава в повній мірі розкриває усю складність взаємин між чоловіком та жінкою, не лише через призму геніальності Франка, перед нами Франко — чоловік і митець, уся багатогранність почуттів, емоцій, рішень, поразок та перемог. У чому ж незбагненність людських стосунків? У чому полягає таїна буття?».
Переосмислення п’єси Івана Франка «Украдене щастя» запропонував Волинський театр ім. Т. Г. Шевченка виставою «Не шукайте щастя, бо я його украв» (режисер — Ольга Оноприюк). «І хоча така режисерська концепція — максимальне загострення психологічної складової драми за рахунок виведення на сцену лише головних її учасників — не є новою, проте ця вистава пропонує інший погляд на, знову ж таки, психологічне підґрунтя цієї історії. Цей варіант «Украденого щастя» — про помсту. Це історія «долі й волі» (або її відсутності) Михайла Гурмана та Миколи Задорожного, в якій Анні відводять невдячна роль засобу, а не цілі. Фраза Миколи «він її з розуму звів, щоби посміятися наді мною» є більш ніж знаковою для такого трактування».
Естафету проекту продовжив Кіровоградський академічний український музично-драматичний театр ім. М. Л. Кропивницького виставою «Не залишайте без нагляду друзів» (режисер — Євген Скрипник). Це комедія про чоловічу дружбу, про стосунки між давніми і таким різними за характерами приятелями. Але разом з тим, це вистава, яка повертає нас до проблем, пов’язаних з місцем мистецтва у житті людини. Про призначення і завдання мистецтва. І про його можливий вплив на людину і суспільство.
Наступне побачення у нашому проекті сердечності театру відбудеться 6 лютого на сцені «Сузір’я». Дніпропетровський академічний обласний український молодіжний театр покаже виставу «Одна непередбачувана обставина» (режисер — В`ячеслав Волконський) за мотивами творів М. В. Гоголя. «Ця вистава не інсценування у звичному розумінні цього слова. Скоріше, це спроба створити засобами непобутового театру якийсь гротескний світ, історію в історії, сценічну метафору за участю гоголівських персонажів. Текстура драматургії підкреслено театральна. Такій виставі не потрібні сценічні майданчики, облаштовані за останнім словом техніки, хори та масові сцени. Вона задовольняється нехитрим підвищенням звичайної зали, або ж просто вулицею. Вистава зовсім не про те, ЯК посварилися через рушницю два нікчемних миргородських обивателі. Спектакль скоріше про те ХТО був проти цієї сварки. Власне, ця тема починає звучати вже тоді, коли на початку розповіді на сцені з’являються всі учасники в компанії чи то ангела, чи то музи … За дрібним конфліктом двох «миргородців» починають проступати інші величини, які на свій лад перекроюють історію про самозакоханих пошляків. Їхнє життя продовжувало б залишатися мирним, не забажай Перерепенко того, що йому не належить. «Мир город — дорог Рим». Історія, в яку втручається наївне втілення МИРОлюбства з крилами напереваги».
Ми процитували думки знаних театрознавців Валентини Заболотної, Ельвіри Загурської та інших. Сподіваємося, що всі, хто причетні до театру, порадіють побаченому і висловлять свої думки про столичність нестоличних театрів.
От такий простий засіб налагодження діалогу між регіонами України. Звичайно, ця не американська ідея плавильного котла, за якою мультинаціональна країна створювала єдину політичну націю. Але й вона сьогодні є справою знову ж таки волонтерів. Натомість нинішній міністр культури дійшов думки про знищення свого відомства, незважаючи на те, наскільки складно було його відстояти справами попередньому міністру Є. Нищуку від угару післяреволюційних нападків.
Провінцією стає держава, якщо не дбає про культуру…
http://www.day.kiev.ua/uk/article/kultura/u-kulturi-nemaye-provinciyi